|   INFORMACJE   |     SZUKAJ   |     ZALOGUJ SIĘ   |     |  
  |   INFORMACJE   |     SZUKAJ   |     ZALOGUJ SIĘ   |     |  
WAK - Wielkie Archiwum Komiksu
  |   INFORMACJE   |     SZUKAJ   |     ZALOGUJ SIĘ   |     |  
  |   INFORMACJE   |     SZUKAJ   |     ZALOGUJ SIĘ   |     |  
WAK - Wielkie Archiwum Komiksu
WAK - Wielkie Archiwum Komiksu
Wielkie Archiwum Komiksu

INFORMACJE O POZYCJI

98    0
Vasco - integral #5 - Księga 5 [2020]
OCEŃ TEN KOMIKS!
0 / 0
seria / numer:
tytuł:
Księga 5
rodzaj pozycji:
scenariusz:
rysunki:
format wydania:
210 x 297 mm
rodzaj papieru:
kredowy
rodzaj oprawy:
twarda
rodzaj druku:
kolor
liczba stron:
160
wydawca polski / rok wydania:
wydawca oryginału:
cena:
99,90 zł
podziel się informacją:
streszczenie / opis pozycji:

Gilles Chaillet (1946-2011) francuski rysownik i scenarzysta zainspirowany historią i Italią stworzył postać sieneńczyka Vasco, przeżywającego przygody w połowie XIV stulecia. Był to okres kiedy rycerstwo wydawało swe ostatnie tchnienie, ale epoka renesansu jeszcze nie nadeszła. Rzeczywistymi panami średniowiecznej Europy byli mecenasi, kupcy i bankierzy jak Tolomeo Tolomei. Czując zmieniający się powiew wiatru historii angażuje swojego bratanka Vasco w intrygi polityczne i finansowe. Prawdziwe wydarzenia mieszają się z fikcją i przygodą. Vasco doskonale czuje się na dworach Italii, Francji czy Anglii. Przebywając w Paryżu na zlecenie wuja Tolomeiego, Vasco przypadkowo słyszy rozmowę spiskowców. Życie króla Francji Jana Dobrego jest zagrożone, podobnie jak i samego młodego bankiera.
 
Słynny holenderski kulturoznawca Johan Huizinga w książce Jesień średniowiecza opisał XIV i XV stulecie "nie tyle jako zapowiedź nadchodzącego renesansu, ale jako schyłek średniowiecza, jako wiek, w którym średniowieczne myślenie osiąga końcowe stadium swego żywota, na kształt drzewa o przejrzałych owocach, nie w pełni rozwijających się i rozwiniętych". 
 
Gilles Chaillet doskonale przedstawia ówczesną kulturę i sposób bycia, ukazuje obyczaje, stosunek do sztuki, religii oraz umysłowość człowieka tamtych czasów. Dzięki ogromnej wiedzy odtwarza w rysunkach charakterystyczne elementy epoki. Niniejsza edycja zawiera trzy oryginalne albumy (Grabarze Belzebuba, Czary, Widmo z Brugii) oraz dodatki przybliżające kulisy pracy nad komiksem.

przykładowe plansze:



KOMIKSY, MANGI, CZASOPISMA, KSIĄŻKI, ARTBOOKI, FIGURKI, GADŻETY I INNE
Komiksiarnia
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Przypominamy, iż do czasu uzupełnienia bazy danych nowej wersji strony informacje o starszych pozycjach znajdziecie na łamach poprzedniej wersji witryny:
Old WAK!
Copyright © 1997-2024 WAK - Wielkie Archiwum Komiksu | Strona działa od 21 lipca 1997 | Idea, gfx & code: Warlock | Stan odwiedzin: 5044333
Copyright © 1997-2024 WAK - Wielkie Archiwum Komiksu
Start witryny: 21 lipca 1997 | Idea, gfx & code: Warlock
Stan odwiedzin: 5044333