"Zapiski Detektywa Kindaichi"
Scenariusz: Yosaburo Kanari
Rysunki: Fumiya Sato
Wyd. oryg.: Kodansha Ltd.
Nagła śmierć Orie niszczy raz na zawsze sielski nastrój kółka teatralnego. Miyuki głęboko przeżywa śmierć koleżanki, a na wyspę przybywa inspektor Isamu Kenmochi z wydziału zabójstw. Do śledztwa zabiera się zbyt amatorsko twierdząc, że śmierć dziewczyny była dziełem nieszczęśliwego wypadku, ale Kindaichi udowadnia, że linę, na której wisiały reflektory, które przygniotły młodą aktorkę, ktoś umyślnie przeciął. Wkrótce ginie następna osoba - dobrze zapowiadająca się aktorka Harumi Kiriyuu - ktoś powiesił ją na drzewie i Hajime w bardzo prosty sposób dowodzi, iż nie było to samobójstwo. Z wyspy nie ma już ucieczki - na morzu szaleje sztorm, a motorówka zostaje odcumowana, najprawdopodobniej przez mordercę. Kostium upiora z opery zostaje skradziony, a wszysycy odkrywają przerażającą logikę morderstw - wszystko dzieje się ściśle według scenariusza przedstawienia...
"Black Jack"
Scenariusz: Tezuka Osamu
Rysunki: Tezuka Osamu
Wyd. oryg.: Tezuka Productions
Kiedy policja wpada na trop szajki parającej się porywaniem (i okaleczaniem) dzieci dla okupu, szefowa gangu, kobieta samotnie wychowująca małego synka, decyduje się na jedyne możliwe posunięcie, które pozwoli skierować podejrzenia w inną stronę: upozorowanie porwania własnego dziecka. Nie podejrzewa, że chłopiec będąc w niewoli zrani ją na tyle poważnie, iż pomocy będzie jej w stanie udzielić tylko Black Jack, tajemniczy chirurg-szarlatan, którego metody są o tyleż nieprzewidywalne co kontrowersyjne. Black Jack przy okazji zostawi kobiecie "niespodziankę", za którą będzie mu wdzięczna do końca swego życia...
"Aladyn i Magiczny Imbryk"
Scenariusz: Sou Michiko
Rysunki: Sou Michiko
Wyd. oryg.: Biblos Co. Ltd.
Akira próbuje przekonać dżina Kogetsu, że Sakura, babcia ślicznej Aoi, odrzuciła przed laty jego zaloty tylko po to, by oszczędzić mu cierpień związanych z mającą kiedyś u niej nastąpić starością i śmiercią. Życzenie chłopca polega więc na tym, żeby długowieczny i ciągle młody Kogetsu powtórnie się w niej zakochał. Dżin spełnia to życzenie, ale nie zalicza go do "życzeń" - po prostu oświadcza się Sakurze, bo nadal pała do niej gorącym uczuciem...
Warstwa tekstowa numeru porusza problem rasizmu w Japonii i Polsce oraz okolice komiksu detektywistycznego, zmaga się z życiową tematyką mangi "Tu detektyw Jeż", prezentuje Japonię widzianą oczami redaktora naczelnego "MangaMixu" i przedstawia "ulubioną mangę pewnego Kanadyjczyka", jest też trochę branżowych newsów.