"Card Captor Sakura"
Scenariusz: Clamp
Rysunki: Clamp
Wyd. oryg.: Kodansha Ltd.
Sympatyczna czwartoklasistka Sakura Kinomoto w biblioteczce ojca znajduje tajemniczą księgę The Clow. Gdy bierze ją do rąk z okładki wyskakuje Kerberos zwany piesczotliwie Kero, misiopodobny Strażnik Pieczęci pilnujący tej książki, a raczej kart czarnoksiężnika Clow Reeda ukrytych w jej wnętrzu. I wtedy okazuje się, że świat ma kłopoty, bo kiedy karty nie są w księdze, materialiuzją się zawarte na nich wszechpotężne istoty czyniące zło, a kart nie ma tam gdzie być powinny. Dlatego Sakura w trybie natychmiastowym (i trochę wbrew własnej woli) zostaje mianowana Łowcą Kart - magiczną dziewczynką biegającą w fikuśnych mundurkach i wymachującą na lewo i prawo czarodziejską różdżką-kluczem. Ale na codzień Sakura jest zykłą uczennicą zmagającą się z upierdliwością swojego starszego brata Toyi, podkochującą się w przystojnym koledze Toyi Tsukishiro Yukito i chociaż Kero towarzyszy jej w prawie każdej minucie życia, tylko czasem zamienia się w potężną Łowczynię walczącą z istotami z kart Clowa. Jedyną osobą, która zna jej sekret jest jej przyjaciółka Daidoji Tomoyo - inteligentna i uprzejma brunetka posiadająca strasznie bogatych rodziców. To właśnie Tomoyo szyje jej różne wymyślne bojowe ubranka. Podczas lekcji wuefu, gdy dziewczynki podziwiają grającego w piłkę Yukito i Toyę (tego podziwia raczej tylko Tomoyo) nagle boisko zakrywa cień ogromnego ptaka. Sakura domyśla się, że to jedna z kart Clowa...
"Black Jack"
Scenariusz: Tezuka Osamu
Rysunki: Tezuka Osamu
Wyd. oryg.: Tezuka Productions
Profesor Trouffeau, stary znajomy Black Jacka, zaprasza chirurga do swojej posiadłości położonej w środku afrykańskiego buszu. Niedawno odkrył prawdziwy fenomen - chłopca wychowanego przez rysie cierpiącego w dodatku na pourazowe skarłowacenie czaszki. Chłopiec, nazwany Opu, jest najprawdopodobniej jedynym, który przeżył straszliwą powódź jaka przed dziesięciu laty nawiedziła te okolice - uraz czaszki uniemożliwia mu jednak rozwój, a co za tym idzie porozumiewanie się ludzką mową i powrót do cywilizacji. Profesor razem z Black Jackiem dokonują skomplikowanej operacji, której efekt przechodzi najśmielsze oczekiwania - już po paru lekcjach Opu zaczyna mówić, a i wielką sympatią obdarza tajemniczego chirurga. Ale pewnego dnia Opu rysuje na kartce podobiznę kota, a następnego ranka chwyta za strzelbę i zmusza Black Jacka do wzięcia torby lekarskiej i podążenia z nim w głąb dżunglii. Na miejscu Black Jack zastaje ciężko rannego rysia, którego chłopiec nazywa mamą. Zwierzę wiele dni temu zostało postrzelone podczas polowania i tylko wytrawny chirurg może je uratować. I Black Jack zrobi to, by w chwilę potem dowiedzieć się, że nikt tak bardzo jak Opu nie wstydzi się swojej przynależności do ludzkiej rasy...
"Video Girl Ai"
Scenariusz: Katsura Masakazu
Rysunki: Katsura Masakazu
Wyd. oryg.: Shueisha
Moteuci ciągle nie może przestać myśleć o pięknej Moemi, a tymczasem jego wirtualna koleżanka AI narzeka na małe piersi. Twierdzi, że to wina chłopaka i gnębi go przy byle okazji. Jakby tego było mało zamierza iść z nim do szkoły na rozpoczęcie roku. Oczywiście dziewczyna o boku "Mateusza Idioty" budzi niekłamaną euforię szkolnej społeczności, na całe szczęście chłopak przedstawia ją jako swoją siostrę i już jest spokój. Później jednak Moteuci spotyka Moemi, która szczerze prosi go o pomoc w zdobyciu serca Takasiego - Yota uczynnie się godzi, a i tak zaraz pojawia się AI, dzięki której dochodzi do przypadkowego przytulenia niekochającej i tego, który ją kocha. Potem w domu kiedy AI szykuje dla współlokatora smaczny obiad, do mieszkania wchodzi Yota u boku... Moemi. Ślicznotka chce mu się odwdzięczyć za wszystkie dobre słowa gotując obiad. Oczywiście AI ukrywa przygotowany przez siebie posiłek i pozwala zabrać się Moemi do gotowania. I kiedy po jedzeniu AI odprowadza Moemi, dowiaduje się, że dziewczyna darzy Moteuciego niejednoznacznym uczuciem. To już dobrze... Wracając do domu Video Girl odkrywa kolejną zaletę Yoty i chociaż nie wolno jej się zakochać w człowieku, to w obecności chłopca serce zaczyna jej bić mocniej...
Teksty w numerze: wywiad z Kotoku Minoru, czyli Dyrektorem Sekcji Wydawniczej Tezuka Production, z którego wynika, że nawet pośmiertnie Osamu osiągnął niewiarygodną wręcz popularność (by uznać go za fenomen wystarczy zresztą przeczytać niesamowitego "Black Jacka" - bez skromności, jedną z najlepszych, o ile nie najlepszą mangę zaprezentowaną w Polsce), kontynuację "Okruchów Japonii", debeściackie "Z pamiętnika szalonego fana" autorstwa Mr. Jedi - luzaka jakich mało. Opróćz standardowych listów do redakcji i galerii jest też nowa rubryka - "Fani o mandze".