|   INFORMACJE   |     SZUKAJ   |     ZALOGUJ SIĘ   |     |  
  |   INFORMACJE   |     SZUKAJ   |     ZALOGUJ SIĘ   |     |  
WAK - Wielkie Archiwum Komiksu
  |   INFORMACJE   |     SZUKAJ   |     ZALOGUJ SIĘ   |     |  
  |   INFORMACJE   |     SZUKAJ   |     ZALOGUJ SIĘ   |     |  
WAK - Wielkie Archiwum Komiksu
WAK - Wielkie Archiwum Komiksu
Wielkie Archiwum Komiksu

INFORMACJE O POZYCJI

2220    0
Usagi Yojimbo #12 - Ostrze bogów [2003]
OCEŃ TEN KOMIKS!
0 / 0
CZYTAJ RECENZJE [1]
seria / numer:
tytuł:
Ostrze bogów
rodzaj pozycji:
scenariusz:
rysunki:
format wydania:
14,5 x 20,5 cm
rodzaj papieru:
offsetowy
rodzaj oprawy:
miękka
rodzaj druku:
czarno-biały
liczba stron:
248
wydawca polski / rok wydania:
Egmont 2003
wydawca oryginału:
cena:
24,90 zł
podziel się informacją:
streszczenie / opis pozycji:

Kotetsu, lider Spisku Ośmiu, opowiada pozostałym wspólnikom sięgającą pradawnych czasów historię miecza Kusanagi-No-Tsurugi, Pożeracza Traw, od momentu odnalezienia go w ósmym ogonie ośmiogłowego węża Koshi przez Susano-O, przez historię powstania nazwy Pożeracz traw, związanej ze spiskiem mającym uśmiercić Yamato-Dake, i wreszcie historię zaginięcia miecza w morskiej bitwie pod Dan-no-urą między zwolennikami cesarza - Heike i klanem wojowników Genji. Kusanagi-no-Tsurugi ma bowiem posłużyć Kotetsu do obalenia szogunatu i przywrócenia cesarstwa - głównego celu spisku. Najpierw trzeba go jednak odnaleźć...

Jei razem z córka jednej ze swoich ofiar podróżuje jednym z górskich szlaków znacząc swą drogę ciałami kolejnych ofiar. Jedno z pobojowisk, jakie za sobą pozostawił, odnajduje Gen. Od miejscowego stróża prawa i jego obstawy dowiaduje się, że tym razem ofiarami padli bandyci. Gen zamierzając zgarnąć nagrodę za ich głowy, przypisuje sobie zabicie bandytów. Gdy okazuje się, że w ten sam sposób co rzezimieszków zarżnięto orszak pana Sakany, mimo tłumaczeń Gen zostaje aresztowany. Nieopodal, w górskim zajeździe Inazuma unika śmierci z rąk podstępnego gospodarza. Opuszczając zajazd mija oddziałek okolicznych stróżów prawa, wiodący aresztowanego Gena, który rozpoznaje Inazumę i natychmiast przypomina sobie o nagrodzie za jej głowę... W opuszczonym zajeździe stróże prawa odnajdują tymczasem herszta zarżniętych bandytów, który powiększa grono aresztantów. Pan Noriyuki i Tomoe przygotowują się tymczasem do wyjazdu do Edo, aby w związku z abdykacją szoguna na rzecz swojego syna, złożyć nowemu władcy hołd.

Kotetsu wyjawia spiskowcom szczegóły swojego planu - odnalezienie Pożeracza Traw, ostatniego zagubionego spośród trojga świętych skarbów cesarstwa, spowoduje namaszczenie przez lud cesarza jako wskazanego przez bogów i przywrócenie go na tron. Sęk w tym, jak znaleźć miecz. Kotetsu przedstawia spiskowcom Ryoko, która dysponując potężnymi magicznymi zdolnościami zamierza wykorzystać kraby zamieszkujące teren morskiej bitwy pod Dan-no-ura do odnalezienia miecza. Kotestu nie wyjawia pozostałym spiskowcom istotnego szczegółu - mianowicie, że sam zamierza rządzić nowo obranym cesarzem... Ryoko tymczasem rozpoczyna przygotowania do rytuału, a jej zwierzęcy sługa Kitanamono staje na straży jej spokoju. Tymczasem Usagi przemierzający okolice Dan-no-ura jest świadkiem trzęsienia ziemi, które czyni poważne szkody w pobliskiej wiosce. Królik natychmiast spieszy z pomocą jej mieszkańcom, czym zaskarbia sobie ich wdzięczność.

Gen zostaje wypuszczony przez swoich strażników, którzy sami mają chrapkę na nagrodę za zabitych rzekomo przez niego bandytów. Uwolniony Gen rozpoczyna polowanie na Inazumę ostrząc sobie zęby na nagrodę za jej głowę. Tymczasem oddziałek stróżów prawa zostaje zaatakowany i starty w pył przez kumpli aresztowanego herszta bandytów. Banda rzezimieszków również rusza za Inazumą... Gen odnajduje Inazumę przy jednym z gorących źródeł i staje z nią do pojedynku. Mimo marnych szans w starciu z dziewczyną, dzięki szczęśliwemu przypadkowi Inazuma pada ogłuszona... wtem pojawiają się zbiry pod wodzą świeżo uwolnionego herszta. Gen nie przyjmuje propozycji oddania Inazumy i odejścia wolnym (i żywym) i bierze się za masakrowanie bandytów. Ciężko ranna Inazuma tymczasem ucieka i wpada w łapy Jei. Jei pod wpływem swojej towarzyszki nie dość, że daruje Inazumie życie, to jeszcze zanosi ją do okolicznej świątyni, gdzie ta zostanie opatrzona. Świątyni kapłana Shansobo.

Ryoko kończy magiczny rytuał sukcesem. Dwie grupy samurajów Kotetsu zbliżają się do miejsca, gdzie wynurzy się odnaleziony przez kraby Pożeracz Traw. Na miejscu przypadkowo pierwszy pojawia się Usagi, w którego ręce trafia miecz. Jedna z grup samurajów Kotetsu atakuje Usagiego, ale ten radzi sobie z nią sprawie. Druga grupa magicznie kontaktująca się Ryoko wpada na trop królika. Usagi natomiast decyduje się jak najszybciej dostarczyć podejrzany miecz do pana Noriyuki, przywódcy klanu Geisho, stronnika szoguna. Gen tymczasem spienięża zabitych bandytów i ponownie rusza w poszukiwaniu Inazumy. Wędrując jest świadkiem pościgu za długouchym samurajem, w związku z czym domyśla się, że Usagi wpadł w kłopoty.

Kotetsu dowiaduje się od swoich szpiegów, że Noriyuki wybiera się do Edo i podejrzewając kontrspisek mający na celu przekazanie Pożeracza Traw szogunowi, nakazuje swoim ludziom uśmiercić go zanim dotrze do stolicy. Ryoko natomiast wysyła w ślad za Usagim Kitanamono. Tymczasem pan Noriyuki wyrusza w podróż. Razem z Tomoe staje w obliczu zdrady mistrza ceremonii klanu Geisho, który nasyła na niewielki oddział wojowników Noriyuki samurajów Kotetsu. Tomoe i Noriyuki cudem udaje się uciec z obławy.

Usagi zostaje zaatakowany przez kolejną grupę samurajów chcących odzyskać miecz, z którą radzi sobie równie gładko co z poprzednią. Od jednego z wojowników poznaje imię swojego prześladowcy - Kotetsu. Usagi przypomina sobie, że jego nazwisko widniało na liście spiskowców chcących obalić szoguna, uświadamia sobie również, że razem z Pożeraczem Traw w jego rękach leży los narodu. A ani cesarz, ani szogun nie są odpowiednimi ludźmi do posiadania świętego miecza... Rozmyślania Usagiego przerywa atak Kitanamono, który porywa miecz i ucieka. Ranny królik rusza w ślad za nim. Gen tymczasem wpada na trop Usagiego.

Ścigani Tomoe i ranny pan Noriyuki odnajdują schronienie w pobliskiej chłopskiej chacie. Miejscu zamieszkania Ikedy (patrz: poprzedni tom), jednego z nieprzejednanych wrogów klanu Geisho, który związał swoje życie z uprawą roli czekając na nadarzającą się okazję do zemsty. Tomoe decyduje się dostać do stolicy i tam szukać ratunku. Ikeda i jego syn Motokazu mają towarzyszyć jej i panu Noriyuki jako przewodnicy. Dziwne zachowanie Ikedy wzbudza jednak podejrzenia Tomoe, które tylko potęgują się następnego dnia rano, gdy czwórka wyrusza w drogę. Ikeda prowadzi swoich podopiecznych bocznymi ścieżkami jednak i te okazują się obstawione. Ikeda i Tomoe razem stawiają czoło przeciwnikom, jednak jednemu z nich udaje się zbiec. Tomoe obawiając się kolejnych niebezpieczeństw chce odesłać Ikedę z synem, ale ten decyduje się jej towarzyszyć do końca.

Ranny Usagi staje przed kolejną grupą ścigających go samurajów, którą z trudem pokonuje. Chwilę później pojawia się przed nim Gen. Jei tymczasem wzywany tajemniczą siła odnajduje miecz i Kitanamono, którego zabija. Śmierć Kitanamono zabija również połączoną z nim magicznie Ryoko. Kotestu sprawy wymykają się spod kontroli. Zrozpaczony rzuca się na oczach pozostałych spiskowców w przepaść. Jei tymczasem zachwyca się nową zdobyczą...

Tomoe, Ikeda i reszta docierają do mostu nad przełęczą, od przedostania się przez który będzie zależało ich być albo nie być. W tym momencie pojawia się mistrz ceremonii Arimura, który rozpoznaje Ikedę i wyjawia jego nienawiść do klanu Geisho. Ikeda jest rozczarowany postępowaniem Arimury i zasadami, które ten dawno porzucił, a dla Ikedy wciąż są ważne. Ikeda u boku Tomoe staje do przeprawy z ludźmi Arimury osłaniając równocześnie Motokazu i pana Noriyuki, którzy przeprawiają się przez most. Gdy Motokazu traci oparcie i wpada między deski mostu Noriyuki ratuje mu życie. Tomoe osłaniana przez Ikedę przeprawia się przez most kolejna. Ranny Ikeda dociera do jego połowy i decyduje się na ostateczny krok - w zamian za uratowane życie Motokazu poświęca swoje panu Noriyuki i zawala pod sobą most ściągając w przepaść siepaczy Arimury. Cudem udaje mu się jednak ocaleć... Wciąż ścigani Tomoe i reszta docierają do wioski, w której wydają ostateczną bitwę Arimurze. W ostatniej chwili ratują ich samuraje klanu Geisho spieszący z pomocą swojemu panu.

Usagi i Gen odnajdują ciało Kitanamono i sprawcę jego zgonu - Jei, który wyzywa Usagiego na pojedynek, uważając go za zło, które musi zostać zniszczone. Pożeracz Traw ma być trofeum dla zwycięzcy pojedynku. Usagi i Gen atakują Jei razem, ale szaleniec wyłącza Gena z gry ciężko go raniąc. Usagi zmuszony do obrony przed posługującym się mistrzowsko włócznią Jei zdobywa Pożeracza, jednak Jei nadal ma przewagę. Okolicę pojedynku nawiedza trzęsienie ziemi. Keiko, towarzyszka Jei, pojawia się na miejscu pojedynku. Gdy przywala ją wyrwane trzęsieniem ziemi drzewo, Jei traci koncentrację co wykorzystuje Usagi przebijając go Pożeraczem Traw. Dochodzi do gigantycznego wyładowania piekielnych mocy skrywających się w ciele Jei... Wybuch obserwują kapłani ze świątyni Shansobo, którzy pierwsi docierają na miejsce pojedynku. Shansobo zajmuje się rannym Usagim i Genem, tymczasem w świątyni budzi się odmieniona od śmierci Jei Inazuma i dokonuje rzezi mieszkańców świętego przybytku...

Ostatni pozostali mnisi z Shansobo na czele odkrywają co stało się w świątyni. Sam Shansobo przysięga sobie, że wyjaśni zagadkę morderstw. Tomoe i Noriyuki są w końcu bezpieczni. Ikeda zwraca się do pana Noriyuki z prośba, by przyjął jego syna na służbę, gdy przyjdzie na to czas. Tomoe usiłuje namówić Ikedę na podjęcie służby u Noriyukiego na stanowisku kanclerza, ten jednak wciąż odmawia. Tymczasem Spisek Ośmiu (Minus Jeden) decyduje się kontynuować swoje starania o przywrócenie cesarza do władzy. Gen i Usagi dochodzą do siebie w świątyni pod okiem Shansobo, mnich tymczasem wymyśla sposób na skuteczne ukrycie miecza, tak aby nigdy nie posłużył do politycznych rozgrywek... Usagi z przerażeniem dowiaduje się też, że mnisi nie znaleźli ciała Jei... Inazuma/Jei odnajduje Keiko i ponownie wyrusza w drogę...

KOMIKSY, MANGI, CZASOPISMA, KSIĄŻKI, ARTBOOKI, FIGURKI, GADŻETY I INNE
Komiksiarnia
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Przypominamy, iż do czasu uzupełnienia bazy danych nowej wersji strony informacje o starszych pozycjach znajdziecie na łamach poprzedniej wersji witryny:
Old WAK!
Copyright © 1997-2024 WAK - Wielkie Archiwum Komiksu | Strona działa od 21 lipca 1997 | Idea, gfx & code: Warlock | Stan odwiedzin: 5044539
Copyright © 1997-2024 WAK - Wielkie Archiwum Komiksu
Start witryny: 21 lipca 1997 | Idea, gfx & code: Warlock
Stan odwiedzin: 5044539