Arq to znakomity sześcioksiąg przygodowo-fantastyczny mistrza komiksu mistycznego, Andreasa, znanego w Polsce z opowieści Rork i Cromwell Stone.
Skłócone małżeństwo naukowców, prostytutka, nawiedzony geniusz komputerowy i bandyta, który przeszedł operację zmiany twarzy... Co łączy tych ludzi?
Otóż znaleźli się w tym samym czasie, w tym samym miejscu. A właściwie - w nieodpowiednim czasie i w nieodpowiednim miejscu. Za sprawą niewytłumaczalnego zjawiska wszyscy zostali przeniesieni do nieznanego ludziom świata Arq. Większość z nich wpadła w ręce walczących między sobą prymitywnych tubylców, z których część żyje w przestworzach, część na ziemi, a część pod wodą. Istnieją wszakże odosobnione przyczółki cywilizacji technologicznej, choć wydają się niezamieszkane. Jedności świata Arq strzeże tajemniczy samotny wojownik Nonac, zwany Panem Umysłów...
Czym jest i gdzie leży Arq? Jak dostali się tam nasi bohaterowie? Czy możliwy jest powrót do ziemskiej rzeczywistości?
Andreas stawia przed czytelnikiem wciąż nowe pytania, ale czy na którekolwiek odpowie?