Chciwość i żądza władzy, miłość i poświęcenie, przedstawione z epickim rozmachem - P. Craig Russell mierzy się na kartach komiksu z adaptacją monumentalnej opery Ryszarda Wagnera pt.: Pierścień Nibelungów. Powstaje niezwykły album, za który Russell razem z tłumaczem libretta Patrickiem Masonem otrzymali nagrody Eisnera za najlepszą skończoną serię komiksową.
Odpowiedzialny za scenariusz i rysunki w Pierścieniu Nibelungów P. Craig Russell znany jest w komiksowym świecie głównie z nieszablonowych adaptacji. Już na początku swojej kariery przygotowywał ilustracje do Wojny światów H. G. Wellsa, a później współpracował przy adaptacjach tak różnych utworów jak cykl fantasy o Elryku Michaela Moorcocka, Księgi Dżungli Rudyarda Kiplinga czy Opowieści niesamowite Oskara Wilde`a. Oprócz adaptowania książek na język komiksu przekładał też tak wydawałoby się odległe od tego medium utwory jak sztuki teatralne i opery. Zanim na deskę kreślarską wziął tetralogię Wagnera, w latach 1989 -1990 zmierzył się choćby z Czarodziejskim fletem, jedną z najsłynniejszych oper Wolfganga Amadeusza Mozarta. Polskiemu czytelnikowi Russell znany jest jednak chyba najbardziej ze współpracy z Neilem Gaimanem, z którym współtworzył między innymi Ramadan, jeden z najlepszych zeszytów serii Sandman. Morderstwa i tajemnice Russella także powstały na podstawie jednego z opowiadań Neila.
Przedstawiona w Pierścieniu Nibelungów historia ściśle opiera się na opowieści Wagnera. I tu i tam mamy Córy Renu, strzegące w wodach rzeki tajemniczego złota, karła Alberyka, opętanego żądzą władzy, mamy germańskich bogów, z jednookim Wotanem na czele. I tu i tam śledzimy wreszcie poczynania ludzi, wplątanych w intrygi, od których zależą losy ich świata. Kto zdobędzie pierścień dający władzę nad światem i kogo ten pierścień zniszczy? Czy ludzkim bohaterom porwanym przez wir wypadków uda się ocalić miłość?
Zobacz, jak wyglądał świat, w którym ludzie mogli wpływać na los bogów...